Educaţia literar-artistică: paradigma modernă de formare a cititorului elevat de literatură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
799 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 23:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:82 (8)
Educație (14334)
Literatură (3495)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Educaţia literar-artistică: paradigma modernă de formare a cititorului elevat de literatură. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 8-13. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455

Educaţia literar-artistică: paradigma modernă de formare a cititorului elevat de literatură

Literary-artistic education: the modern paradigm of formation of the elevated reader
of literature

CZU: 37.036:82

Pag. 8-13

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2018


Rezumat

Linia de referinţă a articolului porneşte de la o abordare generală a paradigmei şi schimbării de paradigmă în educaţie, pentru a direcţiona semnificaţia acestora către importanţa teoriei educaţiei literar-artistice, care a jalonat schimbarea de paradigmă ce s-a produs în Republica Moldova în ceea ce priveşte formarea-dezvoltarea personalităţii elevului prin învăţarea literaturii în şcoală.

The article begins with a general approach of the paradigm, then refers to the change of the paradigm in education, with a view to direct the significance of the latter towards the importance of the artistic-literary form of education, that also contributed to the change of paradigm in the Republic of Moldova, and which concerns the pupil’s personality formationdevelopment through studying literature in school

Cuvinte-cheie
paradigm, concept, theory, linguistic education, reader, model,

change of paradigm, the artistic-literary theory, the artisticliterary education,

curriculum.