Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul vocaţional: un instantaneu al domeniului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
697 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-15 08:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.016.046:004 (4)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4207)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol. Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul vocaţional: un instantaneu al domeniului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 24-29. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul vocaţional: un instantaneu al domeniului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor
CZU: 377.016.046:004

Pag. 24-29

Gremalschi Anatol
 
Institutul de Politici Publice
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Articolul analizează documentele curriculare ale instituțiilor de învăţămînt secundar profesional şi mediu de specialitate ce pregătesc operatori la calculatoare şi tehnicieni în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor. Analiza are drept scop identificarea nivelului de corespundere a documentelor curriculare ultimelor realizări ale ştiinţelor educaţiei şi cerinţelor formulate de agenţi economici ce activează în sectorul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor. Sînt formulate recomandări referitoare la actualizarea documentelor curriculare prin implementarea curriculumurilor modulare, orientate spre formarea competenţelor cerute de piaţa muncii din Republica Moldova.

This article analyzes the curriculum documents of vocational and specialized education institutions which prepare computer operators and technicians in the field of Information and Communications Technology (ICT). The aim is to identify the level of compliance these curriculum documents have, with respect to the latest developments in educational sciences and needs of businesses working in the ICT sector. Included are formulated recommendations for updating the curriculum documents, by implementing modular curricula’s, which are oriented at developing skills required by the labor market in Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
vocational education, Information and Communications Technology,

curriculum documents, developing of competences