Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
713 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-05-15 08:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.016.046:004 (4) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233) |
SM ISO690:2012 GREMALSCHI, Anatol. Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul vocaţional: un instantaneu al domeniului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 24-29. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 377.016.046:004 | ||||||
Pag. 24-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează documentele curriculare ale instituțiilor de învăţămînt secundar profesional şi mediu de specialitate ce pregătesc operatori la calculatoare şi tehnicieni în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor. Analiza are drept scop identificarea nivelului de corespundere a documentelor curriculare ultimelor realizări ale ştiinţelor educaţiei şi cerinţelor formulate de agenţi economici ce activează în sectorul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor. Sînt formulate recomandări referitoare la actualizarea documentelor curriculare prin implementarea curriculumurilor modulare, orientate spre formarea competenţelor cerute de piaţa muncii din Republica Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie vocational education, Information and Communications Technology, curriculum documents, developing of competences |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Gremalschi, A.</creatorName> <affiliation>Institutul de Politici Publice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul vocaţional: un instantaneu al domeniului Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>vocational education</subject> <subject>Information and Communications Technology</subject> <subject>curriculum documents</subject> <subject>developing of competences</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>377.016.046:004</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-12-23</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul analizează documentele curriculare ale instituțiilor de învăţămînt secundar profesional şi mediu de specialitate ce pregătesc operatori la calculatoare şi tehnicieni în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor. Analiza are drept scop identificarea nivelului de corespundere a documentelor curriculare ultimelor realizări ale ştiinţelor educaţiei şi cerinţelor formulate de agenţi economici ce activează în sectorul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor. Sînt formulate recomandări referitoare la actualizarea documentelor curriculare prin implementarea curriculumurilor modulare, orientate spre formarea competenţelor cerute de piaţa muncii din Republica Moldova. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>This article analyzes the curriculum documents of vocational and specialized education institutions which prepare computer operators and technicians in the field of Information and Communications Technology (ICT). The aim is to identify the level of compliance these curriculum documents have, with respect to the latest developments in educational sciences and needs of businesses working in the ICT sector. Included are formulated recommendations for updating the curriculum documents, by implementing modular curricula’s, which are oriented at developing skills required by the labor market in Republic of Moldova. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>