Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
672 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-11 00:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.3 (19) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 VASILIEV, Maria. Formarea specialistului competitiv pe piaţa muncii: obiectiv prioritar al sistemului de învăţămînt profesional-tehnic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 29-33. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 377.3 | ||||||
Pag. 29-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol este abordată problematica învăţămîntului profesional şi a formării specialistului competitiv pe piaţa muncii. Este prezentată o sinteză a opiniilor cercetătorilor psihologi şi pedagogi cu referire la caracteristicile personalităţii competitive şi la condiţiile de formare a acesteia, precum şi structura competenţelor profesionale care asigură succesul în găsirea unui loc de muncă. Autoarea subliniază necesitatea formării depline a competenţelor profesionale, evidenţiind componenta comportamentală principală ”savoir-être”, care conferă valoare specialistului; descrie trăsăturile de personalitate ale unui specialist competitiv şi rolul cadrului didactic în pregătirea acestuia. Un loc aparte ocupă ideea utilizării taxonomiei lui Krathwohl în proiectarea didactică – un instrument ce ar facilita formarea competenţelor atitudinal-comportamentale ca o componentă indispensabilă în pregătirea specialistului competitiv. |
||||||
Cuvinte-cheie vocational education, personality, Competitiveness, employment, training, skills, full training, Krathwohl’s Taxonomy |
||||||
|