Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
985 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-13 14:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
001.891:378.2(478) (6) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 ŢVIRCUN, Victor, CALLO, Tatiana. Tendinţe moderne în cercetarea pedagogică din Republica Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 1(44), pp. 135-141. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(44) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 001.891:378.2(478) | ||||||
Pag. 135-141 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The scope of the present article is to make an analysis of the main contemporary trends in the pedagogic research of the Republic of Moldova. Special attention is accorded to the reflection of the role of the pedagogic research, with regard to explaining, interpreting, generalizing and innovating the educational phenomenon, which in its turn is carried out through structural changes, or through the introduction of new and more efficient methodologies. Also, it concentrates on the promotion of the idea that the pedagogic research in the Republic of Moldova aims at explaining both, the scientific conceptualization and the understanding of eductional activities, as well as its improvement, through the injection of something new into the field of education, scientific research as a complementary action. In this case, something new, refers to the substantive changes in the fundamental problems of the education and educational-strategies. |
||||||
Cuvinte-cheie direcţii de cercetare știinţifică, cercetare ştiinţifică pedagogică, construirea cunoaşterii, modernism, predare, învăţare, evaluare, formarea personalităţii |
||||||
|