Tendinţe moderne în cercetarea pedagogică din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
985 25
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-13 14:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.891:378.2(478) (6)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
ŢVIRCUN, Victor, CALLO, Tatiana. Tendinţe moderne în cercetarea pedagogică din Republica Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 1(44), pp. 135-141. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(44) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Tendinţe moderne în cercetarea pedagogică din Republica Moldova
CZU: 001.891:378.2(478)

Pag. 135-141

Ţvircun Victor, Callo Tatiana
 
Institutul Integrare Europeană şi Ştiinţe Politice al AȘM
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2017


Rezumat

The scope of the present article is to make an analysis of the main contemporary trends in the pedagogic research of the Republic of Moldova. Special attention is accorded to the reflection of the role of the pedagogic research, with regard to explaining, interpreting, generalizing and innovating the educational phenomenon, which in its turn is carried out through structural changes, or through the introduction of new and more efficient methodologies. Also, it concentrates on the promotion of the idea that the pedagogic research in the Republic of Moldova aims at explaining both, the scientific conceptualization and the understanding of eductional activities, as well as its improvement, through the injection of something new into the field of education, scientific research as a complementary action. In this case, something new, refers to the substantive changes in the fundamental problems of the education and educational-strategies.

Prezentul articol își propune să facă o analiza a principalelor tendinţe moderne în cercetarea pedagogică din Republica Moldova. Un subiect aparte constituie abordarea rolului cercetării pedagogice în explicarea, interpretarea, generalizarea și inovarea fenomenului educaţional, care se efectuează prin schimbări de structură sau prin introducerea de metodologii noi mai eficiente. Se promovează ideea că cercetarea pedagogică din republică vizează atât explicarea știinţifică, conceptualizarea și înţelegerea activităţii educative, cât și ameliorarea acesteia prin introducerea noului în învăţământ, ca o acţiune complementară cercetării ştiinţifice. Noul, în acest caz, presupune schimbări de fond în problemele fundamentale ale educaţiei-strategiei educaţionale.

Cuvinte-cheie
direcţii de cercetare știinţifică, cercetare ştiinţifică pedagogică, construirea cunoaşterii,

modernism,

predare, învăţare, evaluare, formarea personalităţii