Interpreți basarabeni la teatrele de operă din Cluj și București în perioada interbelică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
631 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-02 18:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.5.071.2(478)(091) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
ICHIM, Traian. Interpreți basarabeni la teatrele de operă din Cluj și București în perioada interbelică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 1(44), pp. 142-147. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(44) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Interpreți basarabeni la teatrele de operă din Cluj și București în perioada interbelică
CZU: 792.5.071.2(478)(091)

Pag. 142-147

Ichim Traian
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 29 mai 2017


Rezumat

Bessarabian Opera Society was an artistic phenomenon with a strong cultural impact, which managed to gather in the capital of Bessarabia impressive artistic forces. Unfortunately Bessarabian lyrical Society has not been supported in its activity by the authorities, more than that, being subsidized by the government and subject to taxes exaggerated, is unable to exist, and most artists leave Bessarabia to assert themselves at the opera theaters around the world and especially in the new State Opera Houses in Cluj and Bucharest, where they are recognized as very valuable soloists, contributing to asserting these Romanian institutions on the art firmament.

Opera basarabeană a fost, în perioada interbelică, un fenomen artistic cu un puternic impact cultural, care a reușit să adune în capitala Basarabiei forțe artistice impresionante. Din păcate, Societatea lirică basarabeană nu a fost susținută în activitatea sa de autorități. Mai mult decât atât, fără să fie subvenţionată de guvern și supusă impozitelor exagerate, se află în imposibilitatea de a mai exista. Astfel că majoritatea artiștilor părăsesc Basarabia pentru a se afirma pe scenele teatrelor de operă din întreaga lume și, în special, la recent înfiinţatele Opere de Stat din Cluj și București, unde sunt recunoscuţi ca soliști foarte valoroși, contribuind la afirmarea acestor instituţii pe firmamentul artei românești.

Cuvinte-cheie
operă, perioada interbelică,

cântăreți basarabeni, Opera Română din Cluj, Opera din București