Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
631 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-02 18:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.5.071.2(478)(091) (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 ICHIM, Traian. Interpreți basarabeni la teatrele de operă din Cluj și București în perioada interbelică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 1(44), pp. 142-147. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(44) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.5.071.2(478)(091) | ||||||
Pag. 142-147 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Bessarabian Opera Society was an artistic phenomenon with a strong cultural impact, which managed to gather in the capital of Bessarabia impressive artistic forces. Unfortunately Bessarabian lyrical Society has not been supported in its activity by the authorities, more than that, being subsidized by the government and subject to taxes exaggerated, is unable to exist, and most artists leave Bessarabia to assert themselves at the opera theaters around the world and especially in the new State Opera Houses in Cluj and Bucharest, where they are recognized as very valuable soloists, contributing to asserting these Romanian institutions on the art firmament. |
||||||
Cuvinte-cheie operă, perioada interbelică, cântăreți basarabeni, Opera Română din Cluj, Opera din București |
||||||
|