Abordarea transdisciplinară a activităţii de formare a vorbitorului cult de limba română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1056 37
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:811.135.1 (11)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Abordarea transdisciplinară a activităţii de formare a vorbitorului cult de limba română. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 4(52), pp. 3-9. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(52) / 2016 / ISSN 1811-5470

Abordarea transdisciplinară a activităţii de formare a vorbitorului cult de limba română
CZU: 37.016.046:811.135.1

Pag. 3-9

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 23 mai 2017


Rezumat

Articolul argumentează necesitatea dezvoltării curriculumului actual din perspectiva învăţării transdisciplinare, ca bază pentru reconfi gurarea procesului educaţional din perspectiva sistemului de competenţe-cheie, care au fost stabilite ca fi nalităţi ale educaţiei, expune o viziune de autor privind posibilitatea de realizare a acestei schimbări de paradigmă și avansează ideea proiectării transdisciplinare a activităţii pedagogice de formare a vorbitorului cult de limba română, implicit, a competenţei-cheie de comunicare

This article highlights the need to develop the current curriculum from the perspective of cross-disciplinary learning, as a basis for reconfiguring the educational process from the perspective of the system of key competences which have been set as educational objectives. The article presents an author’s view on the manner in which this paradigm shift can be achieved, and puts forward the idea of cross-disciplinary projection of the pedagogical activity of training educated speakers of Romanian language and, implicitly, developing their communication skills

Cuvinte-cheie
abordare transdisciplinară, curriculum școlar, educaţie integrată, dezvoltare curriculară, activitate pedagogică, competenţe-cheie, învăţare transdisciplinară,

activităţi didactice de integrare