Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii Consumatorilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
766 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 17:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.439.5:659.154 (1)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1508)
Publicitate. Reclamă (175)
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Maria. Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii Consumatorilor. In: Economica, 2017, nr. 1(99), pp. 19-36. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(99) / 2017 / ISSN 1810-9136

Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii Consumatorilor
CZU: 338.439.5:659.154
JEL: M31, P36, Q13

Pag. 19-36

Grigoraş Maria
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 aprilie 2017


Rezumat

În ultima perioadă, datorită controverselor apărute în industria alimentară şi impactului mediilor de socializare, precum şi descoperirii legăturii tot mai intense între produsele consumate şi starea sănătăţii, consumatorul a devenit mai perspicace în luarea deciziei de cumpărare a alimentelor. Un important element de ghidare în alegerea reuşită a produselor alimentare îl constituie informaţiile nutriţionale de pe etichetă. Astfel, consumatorul încearcă să proceseze aceste informaţii. Scopul cercetării a constat în determinarea gradului de comprehensibilitate al informaţiilor expuse pe etichetele alimentelor, evaluarea profilului nutriţional al acestora, precum şi evidenţierea unei posibile antiteze între imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” ale respectivelor produse. Pentru îndeplinirea acestui scop, s-au efectuat cercetări exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM.

The modern consumer has become more attentive when taking the decision to purchase food due to the controversies in the food industry, the impact of social media and more intense relationship between consumed products and health. The nutritional information on the label has become an important element guiding the successful choice of food products. Thus, the consumer tries to process this information based on his intellectual and financial resources. This research aims to determine the degree of comprehensibility of the information displayed on food labels, to evaluate its nutritional profile and to highlight a possible antithesis of the perceived favourable image and the nutritional value “de facto” of those goods. In order to implement this approach there were conducted exploratory marketing researches, using the questionnaire and the method SAIN-LIM.

Cuvinte-cheie
informaţii nutriţionale, strategie proactivă, profil nutriţional, dietă calorică, sisteme F.O.P. (FrontofPackage),

strategie de adaptare