Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
766 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 17:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.439.5:659.154 (1) |
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1508) |
Publicitate. Reclamă (175) |
SM ISO690:2012 GRIGORAŞ, Maria. Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii Consumatorilor. In: Economica, 2017, nr. 1(99), pp. 19-36. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 1(99) / 2017 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.439.5:659.154 | ||||||
JEL: M31, P36, Q13 | ||||||
Pag. 19-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultima perioadă, datorită controverselor apărute în industria alimentară şi impactului mediilor de socializare, precum şi descoperirii legăturii tot mai intense între produsele consumate şi starea sănătăţii, consumatorul a devenit mai perspicace în luarea deciziei de cumpărare a alimentelor. Un important element de ghidare în alegerea reuşită a produselor alimentare îl constituie informaţiile nutriţionale de pe etichetă. Astfel, consumatorul încearcă să proceseze aceste informaţii. Scopul cercetării a constat în determinarea gradului de comprehensibilitate al informaţiilor expuse pe etichetele alimentelor, evaluarea profilului nutriţional al acestora, precum şi evidenţierea unei posibile antiteze între imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” ale respectivelor produse. Pentru îndeplinirea acestui scop, s-au efectuat cercetări exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. |
||||||
Cuvinte-cheie informaţii nutriţionale, strategie proactivă, profil nutriţional, dietă calorică, sisteme F.O.P. (FrontofPackage), strategie de adaptare |
||||||
|