O lecţie de istoria muzicii universale din cursul lui V. Axionov оn proiecţie diacronică: acum 30 ani
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
746 3
Ultima descărcare din IBN:
2018-08-28 21:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
781 (300)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
BADRAJAN, Svetlana. O lecţie de istoria muzicii universale din cursul lui V. Axionov оn proiecţie diacronică: acum 30 ani. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 1(24), pp. 47-51. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(24) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

O lecţie de istoria muzicii universale din cursul lui V. Axionov оn proiecţie diacronică: acum 30 ani
CZU: 781

Pag. 47-51

Badrajan Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2016


Rezumat

Articolul dat conţine analiza unei lecţii de Istoria muzicii universale din cadrul cursului predat de Vladimir Axionov acum 30 de ani. Se evidenţiază metodologia expunerii conţinutului temei abordate, suportul bibliografic, logica dezvăluirii fiecărui subiect, tratarea sistemică a temei cu reliefarea legăturilor de diferit nivel: idei, concepţii, principii, structuri, limbaj, tehnică compoziţională etc. în interiorul creaţiei unui compozitor şi în raport cu alţi compozitori atât din 48 perioada respectivă, cât şi în relaţie cu alte perioade, curente şi tendinţe. De asemenea sunt remarcate calităţile pedagogice ale profesorului V. Axionov.

The article contains an analysis of a lesson in Universal Music History from the course taught by Vladimir Axionov 30 years ago. It highlights the methodology by which the content is presented, the bibliographic support, the logic of the discourse in each subject, as well as the systemic approach to the topic, including the connections created at different levels — such as ideas, concepts, principles, structures, language, compositional techniques etc. — within the work of one composer and in relation to other composers both during the same period and other periods, currents and trends. On top of that, the article underlines V. Axionov’s teaching skills.

Cuvinte-cheie
istoria muzicii, subiect, tratare,

calitatea pedagogică, logica expunerii