Reflectarea în mass-media a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
915 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
321.019.51:654.19:324(478) (1)
Forme de organizare politică. Statele ca puteri politice (307)
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (126)
Alegeri. Plebicist. Referendum. Campanie electorală. Corupție electorală. Vicierea alegerilor. Rezultatele alegerilor (119)
SM ISO690:2012
SOLOMON, Constantin. Reflectarea în mass-media a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2015, nr. 2(168), pp. 58-66. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(168) / 2015 / ISSN 1957-2294

Reflectarea în mass-media a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2014
CZU: 321.019.51:654.19:324(478)

Pag. 58-66

Solomon Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2015


Rezumat

The article analyzes media coverage of the electoral campaign for the parliamentary elections of 30 November 2014 the Republic of Moldova. It investigates the impact on the creation of public broadcasting, media coverage of electoral contestants by public and private television and radio stations. Also addressing election coverage by media sources online and print media - newspapers in the country. It stresses that election coverage in the media has an impact on public opinion if the electoral process is presented and reflected in a balanced and impartial, lime citizens be deprived of the possibility of a conscious vote, informed, and the elections will not be judged wholly free and fair.

Cuvinte-cheie
electoral campaign, parliamentary elections, mass media, opinion