Promovarea E-learning-ului în instituţiile de invăţământ superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
836 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 03:07
SM ISO690:2012
BASHIROV, Oxana, VERETINA, Ina. Promovarea E-learning-ului în instituţiile de invăţământ superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 207-211. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Promovarea E-learning-ului în instituţiile de invăţământ superior

Pag. 207-211

Bashirov Oxana, Veretina Ina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2015


Rezumat

În acest articol ne vom axa pe problemele care se concentrează asupra necesităţii de a asocia utilitatea tehnologiei cu consideraţiile pedagogice, în scopul de a îmbunătăţi experienţa de învăţare. Obiectivul nostru principal este de a sublinia faptul că ariile E-Learning-ului sunt extinse şi universităţile trebuie să ofere calitate şi flexibilitate pentru a satisface nevoile diverse ale studenţilor. Dezvoltarea E-learning-ului, ca o alternativă la educaţia tradiţională, a generat percepţii diferite în rândul principalilor participanţi la învăţământul universitar – cadre didactice şi studenţi. Pentru a sublinia aceste percepţii diferite, în studiul nostru am comparat învăţarea tradiţională cu cea efectuată on-line. Ca rezultat, am ajuns la concluzia că nu există nici o ipoteză pentru a susţine că învăţarea tradiţională este mai bună decât învăţarea on-line, deoarece aceasta din urmă include avantaje care nu se regăsesc în procesul de învăţare clasică, cum ar fi: timpul oferit pentru asimilarea informaţiei şi pentru răspuns, capacitatea de a duce o discuţie deschisă; în plus, fiecare cursant simte o atitudine mai „egală” faţă de el decât cum s-ar simţi într-o discuţie faţă în faţă. În final, am dori să remarcăm faptul că universităţile noastre trebuie să se schimbe pentru a face faţă competiţiei înaintate de instituţiile de învăţământ superior la nivel global.

In this article we will present our view on the subject that focuses on the issues associated with the pedagogic considerations and the need to associate the usefulness of technology to enhance the learning experience. Our main goal is to outline that the implications of E-Learning are extensive and universities must provide quality and flexibility to meet the diverse needs of students. The development of E-learning, as an alternative to traditional education, has generated different perceptions among the main players of university education - teachers and students. To emphasize these different perceptions, in our study, we have compared the traditional with online learning. As a result of our research, we have concluded that there is no finding to support that traditional learning is better than E-Learning, because the last one includes advantages which are not found in classic learning, such as: time for digesting the information and responding, the ability to conduct an open discussion, each learner gets more of an equal standing than in a face-to-face discussion. In the end we would like to mention that it is clear that our universities must change to accommodate demand in order to respond to a new competition from global universities.

Cuvinte-cheie
învăţământ la distanţă, tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, proces de predare-învăţare, activităţi, conţinutul învăţării, învăţare continuă, stil de învăţare.,

contextul învăţării, sistemul de învăţare accelerată