Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.12+373.037.1:373.037 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2678) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2154) |
![]() AUTOR, Nou, VIZITIU, Elena. Implementarea conceptului acmeologic în formarea profesională a profesorilor de educație fizică în vederea optimizării condiției fizice a elevilor. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 117-121. ISBN 978-9975-68-504-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern Ediția 4, 2024 |
||||||
Conferința "Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern" 3, Chișinău, Moldova, 15 februarie 2024 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.12+373.037.1:373.037 | ||||||
Pag. 117-121 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
By integrating the acmelogic concept into professional development, physical education teachers become essential factors in adapting the learning experience to the individual characteristics of each student. They adjust teaching strategies to suit specific needs and capabilities, taking students to the center of the educational process. This adaptive approach is aimed not only at improving physical performance, but also at cultivating a positive attitude towards physical activity, contributing to the formation of a healthy lifestyle. By applying acmelogy in their professional development, physical education teachers become facilitators of students' personal progress, encouraging them to overcome their limits, discover their abilities and consciously build optimal physical health, in harmony with the principles of this innovative approach. |
||||||
Cuvinte-cheie Professional development, teachers, physical education, optimization, physical condition |
||||||
|