Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.133.1 (260) |
Limbi galo-romanice (Limba franceză) (248) |
![]() CHAPELAN, Mihaela. Le « FOU », un modèle à generaliser? In: Intertext , 2024, nr. 1(63), pp. 137-145. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.15 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 1(63) / 2024 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2024.1.15 | ||||||
CZU: 811.133.1 | ||||||
Pag. 137-145 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In ultimele decenii didactica a elaborat o multitudine de concepte noi sau a adaptat cerințelor proprii concepte împrumutate din alte domenii, ceea ce i-a permis să se constituie ca o disciplină științifică de sine stătătoare. In articolul nostru ne vom opri asupra unuia dintre cele mai recente dintre acestea, și anume cel referitor la predarea francezei in scopuri universitare (acronimul francez fiind FOU). După o repunere în discuție a principalelor trăsături caracteristice ale acestui tip de demers, ne propunem să analizăm în ce măsură ar putea fi el delocalizat și transformat într-un model de acțiune didactică colaborativă, capabilă să răspundă nu doar nevoilor studenților străini din cadrul universităților franceze, ci și studenților nativi din diverse alte instituții universitare, care se confruntă din ce în ce mai des cu dificultăți de integrare în viața și cerințele academice. |
||||||
Cuvinte-cheie didactică, predarea limbii franceze în scopuri universitare, competenţe transversale, cursuri magistrale, receptare, luarea de notițe, French language for academic purposes, transversal skills, master classes, receptivity, note-taking |
||||||
|