Teatrul social – o metodă alternativă de evaluare formativă a rezultatelor școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
55 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:792 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4037)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
SM ISO690:2012
FIODORCIUC, Daniela. Teatrul social – o metodă alternativă de evaluare formativă a rezultatelor școlare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice, 1 ianuarie 2023, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 103-107. ISBN 978-9975-46-849-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice 2023
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2023

Teatrul social – o metodă alternativă de evaluare formativă a rezultatelor școlare

CZU: 37.015:792

Pag. 103-107

Fiodorciuc Daniela12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Colegiul Pedagogic „Mihai Eminescu”, Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

Ca urmare a schimbărilor socioeconomice şi culturale ale lumii în care trăim apare necesitatea de a aborda din altă perspectivă procesul de evaluare în educație, care trebuie să fie interactiv și motivant pentru învățare. De aceea, sunt recomandate și alte posibilităţi, nonformale, de a-i pregăti pe elevi să răspundă adecvat la schimbările societăţii. Astfel, o tehnică formativă de evaluare a rezultatelor învățării este și teatrul social, care presupune consolidarea și evaluarea cunoștințelor elevilor. Deci se face legătura dintre formalul lecțiilor predate și punerea lor în practică prin intermediul teatrului social.

As a result of the socioeconomic and cultural changes of the world we live in, there is a need to approach the evaluation process in education from a different perspective, which must be interactive and motivating for learning. Therefore, other non-formal possibilities are recommended to prepare students to respond adequately to changes in society. Thus, social theater is also a formative technique for evaluating learning outcomes, which involves consolidating and evaluating students' knowledge. So the connection is made between the formality of the lessons taught and their implementation through social theater.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, evaluare alternativă/ formativă, teatrul social,

non-formal education, alternative/formative assessment, social theatre