Rolul psihologului școlar în sprijinirea copiilor bilingvi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
101 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:81'246.2 (1)
Psihologie (3513)
Lingvistică. Limbi (5174)
SM ISO690:2012
PLĂTICĂ, Adina. Rolul psihologului școlar în sprijinirea copiilor bilingvi. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 273-280.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

Rolul psihologului școlar în sprijinirea copiilor bilingvi

CZU: 159.922.7:81'246.2

Pag. 273-280

Plătică Adina
 
Universitatea de Stat „Grigore Ţamblac“ din Taraclia
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

The given article discusses the importance of bilingualism in modern society and categorizes it based on the manner of language assimilation and language comprehension and speaking skills. It highlights two perspectives on how children acquire bilingual linguistic abilities and the impact of bilingualism on cognitive development and personality. The advantages of bilingualism are emphasized, including improvements in thinking, creativity, problem-solving, and perceptual analysis, as well as positive effects on the mental and emotional well-being of children. The article mentions that the influence of bilingualism can vary depending on contextual factors, such as socio-economic status. Additionally, it discusses the adaptation of children to new linguistic and cultural environments and underscores the importance of managing bilingual language development in these children. Recommendations and approaches are provided for educational psychologists in supporting bilingual children.

Cuvinte-cheie
bilingualism, cognitive development, personality, thinking, creativity, problem solving, perceptual analysis, mental state, emotional, contextual factors, socioeconomic status, adaptation, linguistic and cultural environments, language development