Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-23 10:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:376.1.015.3 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2126) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656) |
![]() MORĂRAȘU, Laura-Monica. Fundamentele educației bazate pe încrederea în sine a elevilor cu cerințe educaționale speciale din învățământul primar. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 154-163. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3:376.1.015.3 | ||||||
Pag. 154-163 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Inclusive education in schools means making appropriate use of human, material and methodological resources for all children, so that every actor in the educational process learns and develops. It implies an educational partnership in which teachers, children, parents and others in the community participate together in the educational and teaching process. Every child with learning difficulties has the right to be seen as a child with opportunities for development, and how we address them is crucial to their image. Guidance should focus on the child, not the problem. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusion, integration, self-reliance, special educational requirements, social and emotional integration |
||||||
|