Proiectul – strategie oportună în studierea istoriei locale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
150 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 12:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:908 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054)
Monografii regionale. Studiul unei localități (85)
SM ISO690:2012
PANAGUȚA, Rodica. Proiectul – strategie oportună în studierea istoriei locale. In: Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional, 6 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, pp. 31-35. ISBN 978-9975-155-96-0 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional 2022
Conferința "Proiectul educațional/comunitar – segment complementar procesului educațional"
Chişinău, Moldova, 6 octombrie 2022

Proiectul – strategie oportună în studierea istoriei locale

CZU: 37.016:908

Pag. 31-35

Panaguța Rodica
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2023


Rezumat

În contextul reformei din învăţământul preuniversitar din Republica Moldova, istoria nu mai poate fi abordată doar sub aspectul unui amalgam de evenimente, procese și fenomene, ci se recomandă structurarea ei ca conținut, idei şi sentimente, pe care le trezeşte în personalitatea elevilor. Abordarea elementelor de istorie locală este de natură să trezească interesul stimulând imaginaţia elevilor. Curriculum modernizat la Istorie (ediția 2019) plasează proiectul în prima linie a strategiilor recomandate pentru dezvoltarea competențelor specifice cât și pentru valorificarea istoriei locale. Articolul prezintă Proiectul educational cu caracter comunitar: „OAMENII DE LÂNGĂ NOI”, subtitlul: „Personalitățile – făuritorii istoriei” care schimba percepția despre necesitatea studierii, cunoașterii și valorificării istoriei locale.

In the context of the reform of pre-university education in the Republic of Moldova, history can no longer be only approached in terms of an amalgam of events, processes and phenomena, but it is recommended to structure it as content, ideas and feelings, which arouse students' personality. Approaching the elements of local history is likely to arouse interest by stimulating students' imagination. Modernized Curriculum in History (2019 edition) places the project in the forefront of recommended strategies for the development of specific skills and for capitalizing on local history. The article presents the community educational project: "PEOPLE NEXT TO US", subtitle: "Personalities – history makers", which changes the perception of the need to study, know and capitalize on local history.

Cuvinte-cheie
proiect, istorie, valoare, gândire critică, istorie locală,

project, history, value, critical thinking, local history