Dezvoltarea competenței de cercetare/investigare în opinia profesorilor de Geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
111 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-15 23:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01:91 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4072)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (443)
SM ISO690:2012
DUMITRAȘCU, Doina Maria. Dezvoltarea competenței de cercetare/investigare în opinia profesorilor de Geografie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 175-187. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.175-187
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea competenței de cercetare/investigare în opinia profesorilor de Geografie

The development of research/investigation competence in the opinion of Geography teachers

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.175-187
CZU: 37.01:91

Pag. 175-187

Dumitrașcu Doina Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2023


Rezumat

Studiul reprezintă rezultatele unei anchete și interpretarea lor sub forma analizei de nevoi de formare a cadrelor didactice din Republica Moldova și din Romania privind specificul procesului de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare la liceeni la Disciplina Geografie. Prima parte a articolului conturează perspectiva de abordare a competenței vizate pe trei direcții de dezvoltare: gândirea științifică, metodologia sistemică, integrată a procesului formativ și componenta ei atitudinal - axiologică. Sunt descrise elementele caracteristice învățării prin Geografie care racordează absolventul de liceu la învățarea pe tot parcursul vieții: învățarea bazată pe investigație, ciclul investigativ, capacități, abilități și atitudini de investigare. În cea de a doua parte, prin sistematizarea statistică a răspunsurilor obținute în urma aplicării chestionarului se constată problemele dezvoltării competenței de cercetare/investigare și se trasează direcții de intervenție pedagogică.

The study represents the results of a survey and their interpretation in the form of an analysis of the training needs of teachers and students from the Republic of Moldova and from Romania, regarding the specifics of the process of developing the research/investigation competence of high school students in the Discipline of Geography. The first part of the article outlines the perspective of approaching the targeted competence in three directions of development: scientific thinking, the systemic, integrated methodology of the training process and the attitudinal - axiological component. The characteristic elements of learning through Geography that connect the high school graduate to lifelong learning are described: inquiry- based learning, the inquiry cycle, inquiry capacities, skills and attitudes. In the second part, through the statistical systematization of the answers obtained following the application of the questionnaire, the problems of the development of research/investigation competence are identified and directions for pedagogical intervention are drawn.

Cuvinte-cheie
competența de cercetare/investigare, demers investigativ, învățarea prin investigare, competenţe specifice geografiei,

research/investigation competence, investigative approach, learning through investigation, specific competences in Geography