Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
111 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-15 23:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:91 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4072) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (443) |
SM ISO690:2012 DUMITRAȘCU, Doina Maria. Dezvoltarea competenței de cercetare/investigare în opinia profesorilor de Geografie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 175-187. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.175-187 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.175-187 | ||||||
CZU: 37.01:91 | ||||||
Pag. 175-187 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul reprezintă rezultatele unei anchete și interpretarea lor sub forma analizei de nevoi de formare a cadrelor didactice din Republica Moldova și din Romania privind specificul procesului de dezvoltare a competenței de cercetare/investigare la liceeni la Disciplina Geografie. Prima parte a articolului conturează perspectiva de abordare a competenței vizate pe trei direcții de dezvoltare: gândirea științifică, metodologia sistemică, integrată a procesului formativ și componenta ei atitudinal - axiologică. Sunt descrise elementele caracteristice învățării prin Geografie care racordează absolventul de liceu la învățarea pe tot parcursul vieții: învățarea bazată pe investigație, ciclul investigativ, capacități, abilități și atitudini de investigare. În cea de a doua parte, prin sistematizarea statistică a răspunsurilor obținute în urma aplicării chestionarului se constată problemele dezvoltării competenței de cercetare/investigare și se trasează direcții de intervenție pedagogică. |
||||||
Cuvinte-cheie competența de cercetare/investigare, demers investigativ, învățarea prin investigare, competenţe specifice geografiei, research/investigation competence, investigative approach, learning through investigation, specific competences in Geography |
||||||
|