Articolul precedent |
Articolul urmator |
166 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-19 13:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:801.82:821.135.1-1.09 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1259) |
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2138) |
SM ISO690:2012 GHERMAN, Oxana. Receptarea textului liric. Strategii de prelectură. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 98-103. ISBN 978-9975-46-323-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017 | ||||||
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu" Chişinău, Moldova, 27 mai 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:801.82:821.135.1-1.09 | ||||||
Pag. 98-103 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article describes the didactic strategies capable of facilitating the reception of lyrical texts in class. The main idea resides in the efficiency of the pre-reading stage of the lesson, which prepares the students for a deep understanding of the poem. The pre-reading activities should integrate the new learning experiences with the students’ cognitive system (by teaching literary concepts and hermeneutic devices, the author’s biography etc.), sensitise the reader against the aesthetic peculiarities of artistic forms to be decoded, stimulate their critical thinking and the relish for an eventual correlation with the artistic world of the text. |
||||||
Cuvinte-cheie evocation, pre-reading, didactic strategies, lyrical text, Literary competence, evocare, prelectură, strategii didactice, text liric, competenţă literară |
||||||
|