Receptarea textului liric. Strategii de prelectură
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
103 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 06:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:801.82:821.135.1-1.09 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (61)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
. Receptarea textului liric. Strategii de prelectură. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 98-103. ISBN 978-9975-46-323-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu"
Chişinău, Moldova, 27 mai 2017

Receptarea textului liric. Strategii de prelectură

CZU: 37.02:801.82:821.135.1-1.09

Pag. 98-103

Gherman Oxana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2023


Rezumat

The article describes the didactic strategies capable of facilitating the reception of lyrical texts in class. The main idea resides in the efficiency of the pre-reading stage of the lesson, which prepares the students for a deep understanding of the poem. The pre-reading activities should integrate the new learning experiences with the students’ cognitive system (by teaching literary concepts and hermeneutic devices, the author’s biography etc.), sensitise the reader against the aesthetic peculiarities of artistic forms to be decoded, stimulate their critical thinking and the relish for an eventual correlation with the artistic world of the text.

Cuvinte-cheie
evocation, pre-reading, didactic strategies, lyrical text, Literary competence,

evocare, prelectură, strategii didactice, text liric, competenţă literară