Dimensiunile paradigmei de profesionalizarea cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
224 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-25 18:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/96 (14)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Management (1896)
SM ISO690:2012
AFANAS, Aliona. Dimensiunile paradigmei de profesionalizarea cadrelor didactice. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 291-297. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Dimensiunile paradigmei de profesionalizarea cadrelor didactice

CZU: 37.07:005.95/96

Pag. 291-297

Afanas Aliona
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

The article presents the Paradigm of professionalization of teachers in the system of continuous professional training, where the essential components represent the Conceptual and methodological framework of professionalization of teachers, the Professionalization framework, Quality Education, targeted from the conceptual, methodological, managerial / organizational dimensions. The analysis of the specialized literature demonstrates that the evolution of the paradigm concept appears as an efficient solution for the improvement of the situation in the system of continuous professional training of teachers. Self-motivation is the status of the learner, significant changes in their knowledge in the continuing education program.

Cuvinte-cheie
paradigm, professionalization, Conceptual and methodological framework, the role of the teacher, referential professionalization.