Inserții metodologice în profesionalizarea cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
184 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-15 00:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.09 (546)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Inserții metodologice în profesionalizarea cadrelor didactice. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 281-290. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Inserții metodologice în profesionalizarea cadrelor didactice

CZU: 37.09

Pag. 281-290

Vicol Nelu
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

The text deals with the specifics of the professionology treated with the function of evaluating the professionalization of teachers. Thus, in such a perspective the field of "pedagogical education" is considered not only as a part of the professional education, but also as a state, as a socio-cultural dignity, as a functioning and as a development of pedagogical professions and specialties, which requires a different approach (not only pedagogical) to this phenomenon, an approach that positions professional competences in pedagogical professions and specialties. On the basis of these clarifications, the qualitative professional expertise of the pedagogical education process is carried out through the perspective of evaluation of pedagogical activity.

Cuvinte-cheie
professional activity, teacher, professionalism, professiography, evaluation, professionalization