Articolul precedent |
Articolul urmator |
321 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 15:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:701 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076) |
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (6021) |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina. Integrarea artelor în proiecte STEAM. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 84-92. ISBN 978-9975-46-638-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022 | |||||||
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale " 1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.015:701 | |||||||
Pag. 84-92 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
In the article, arguments are made for reconfiguring learning from the perspective of integrating the arts into STEAM projects. The definition of the concept "integration of arts", the total participation of the individual in communication with art, the integrative functions of arts in the learning process, the integrative nature of spiritual intelligence in the act of learning through arts, the values of arts as a means of learning in STEAM lessons are developed. Interdisciplinary learning with the arts enhances the experience of meaning-making and contributes to the achievement of key competencies. |
|||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinarity, the integration of the arts in the learning process, learning based on interdisciplinarity, learning through STEAM projects, spiritual intelligence, the total participation of the individual in communication with art, the values of the arts. |
|||||||
|