Organization of marketing research within the enterprises producing sea buckthorn
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
296 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 15:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138.017:63 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (820)
Agricultură și alte științe și tehnici înrudite. Silvicultură. Agricultură. Exploatarea vieții sălbatice (7398)
SM ISO690:2012
MÎRZA, Sergiu, ONOFREI, Oleg, POPA, Sergiu, RÎBINŢEV, Ion. Organizarea cercetărilor de marketing în cadrul întreprinderilor producătoare de cătină albă. In: Sectorul agroalimentar – realizări și perspective, Ed. 1, 11-12 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2023, pp. 157-159. ISBN 978-9975-165-51-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sectorul agroalimentar – realizări și perspective 2023
Simpozionul "Sectorul agroalimentar – realizări și perspective"
1, Chisinau, Moldova, 11-12 noiembrie 2022

Organization of marketing research within the enterprises producing sea buckthorn

Organizarea cercetărilor de marketing în cadrul întreprinderilor producătoare de cătină albă

CZU: 339.138.017:63

Pag. 157-159

Mîrza Sergiu, Onofrei Oleg, Popa Sergiu, Rîbinţev Ion
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2023


Rezumat

One of the most important characteristics of any agricultural enterprise concerns the enormous number of decisions it faces on a daily basis. In this way, decisions are made related to the activity of the research and development department, of the marketing, production, financial, human resources, etc. Strategic decisions are taken - of long-term scope and impact, or tactical decisions - narrower in terms of time horizon and complexity. In this complex gear of decisions, those regarding marketing particularly attract attention; through its own philosophy, marketing aiming not only at the simple attraction of customers, but - and only here begins the difficulty of its conception and practice -, ensuring their satisfaction after consumption. The solution of the difficult problems that the agricultural enterprise faces in the implementation of the marketing spirit in a scientific, modern way is carried out on the basis of a complex set of information, which allows it to correctly orient itself on the market and make the decisions that are optimal for it . Having valuable information, managers make marketing decisions burdened by the lowest dose of risk possible under the given conditions. Marketing research therefore provides precisely the information necessary for the organization to practice the modern marketing concept in its businesses.

Una dintre cele mai importante caracteristici ale oricărei întreprinderi agricole se referă la numărul enorm al deciziilor cu care zilnic se confruntă. Se iau astfel, decizii ce ţin deactivitatea departamentului de cercetare-dezvoltare, a celui de marketing, producţie, financiar, resurse umane etc. Se iau decizii strategice – de amploare şi impact pe termen lung, sau decizii tactice – mai restrânse ca orizont de timp şi complexitate. În acest complex angrenaj al deciziilor, cele care privesc marketingul atrag în mod particular atenţia; prin filosofia ce-i este proprie, marketingul vizând nu doar simpla atragere a clienţilor, ci – şi abia aici începe dificultatea conceperii şi practicării lui –, asigurarea satisfacției acestora în urma consumului.Soluţionarea de o manieră ştiinţifică, modernă, a problemelor dificile cu care întreprinderea agricolă se confruntă în implementarea spiritului de marketing se realizează în baza unui set complex de informaţii, care permit acesteia să se orienteze corect pe piaţă şi să ia deciziile ce-i sunt optime. Dispunând de informaţii valoroase, managerii iau decizii de marketing grevate de cea mai mică doză de risc posibilă în condiţiile date. Cercetarea de marketing oferă deci tocmai acele informaţii necesare organizaţiei pentru a practica în afacerile sale conceptul modern de marketing.

Cuvinte-cheie
marketing decision-making process, marketing research area, marketing information system, marketing research providers,

procesul decizional de marketing, aria cercetărilor de marketing, sistemului informațional de marketing, furnizorii cercetărilor de marketing.