Articolul precedent |
Articolul urmator |
392 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-09 17:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:342.727 (2) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (958) |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Abordări conceptuale și aplicative privind libertatea academică. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 68-75. ISBN 978-9975-161-32-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 4-a, 2022 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" 4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 378:342.727 | ||||||
Pag. 68-75 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Teza prezentei lucrări este aceea că libertatea academică prezintă o valoare instrumentală, adică o condiție necesară pentru ca alte valori, precum adevărul sau performanța științifică, să fie atinse. Ne propunem descrierea situațiilor care au pus sub semnul întrebării conceptul de libertate academică; analiza problemelor asociate cu aceasta, luând în considerare experiențele altor instanțe naționale și internaționale. Studiul întreprins, se dorește a fi o modestă contribuție la o astfel de dezbatere și, în același timp, o invitație publică la un dialog între toate părțile interesate de evoluția valorilor universității în societatea modernă. Educația ca învățare a libertății este văzută ca un mijloc sigur și tolerant de transformare a societății și o clauză pentru autonomie și emancipare. Pledăm, prin urmare, pentru apărarea libertăților mediului academic prin renunțarea la inițiativele legislative contrare valorilor umane și academice și prin renovarea axiologică a demersurilor educaţionale. |
||||||
Cuvinte-cheie comunitate academică, educație pentru libertate, valoare, libertate pedagogică, competenţe specifice, individualitate, academic community, education for freedom, value, pedagogical freedom, specific competences, individuality |
||||||
|