Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
249 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-03 06:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.161.1’36 (6)
Limbi slave (slavone) de Est (Limba rusă, Limba ucrainiană, Limba bielorusă) (363)
SM ISO690:2012
ЦЫМБАЛЮК, Елена. Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 81-87. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p81-87
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Специфика изучения имени существительного на интегрированных уроках русского языка и литературы

The specifics of studying the noun during the integrated lessons of russian language and literature

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p81-87
CZU: 811.161.1’36

Pag. 81-87

Цымбалюк Елена
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Articolul evidențiază aspectele teoretice ale studiului substantivului în lecțiile integrate ale limbii și literaturii ruse. Sunt luate în considerare funcțiile clasei specificate de cuvinte în text: crearea unității tematice; asigurarea dezvoltării temei; oferirea instrumentului de comunicare. De asemenea, sunt prezentate funcțiile informative, estetice, emoționale și funcția de transmitere a semnificațiilor profunde pe care substantivele le îndeplinesc în vorbirea artistică. În general, materialul teoretic prezentat în articol ne permite să urmărim una dintre căile de depășire a formalismului în predarea morfologiei limbii ruse: studiul substantivelor sub aspectul funcționării lor textuale va permite elevilor să treacă de la sistemul lingvistic la text și de la acesta la propriul discurs coerent.

The article highlights the theoretical aspects of studying the noun during the integrated lessons of Russian language and literature. The functions of the specified class of words in the text are considered: creating the thematic unity; ensuring the theme development; offering communication tools. Also informative, aesthetic, emotional functions and the function of conveying deep meanings that nouns perform in artistic speech are presented. In general, the theoretical material presented in the article allows us to trace one of the ways to overcome formalism in teaching the Russian language morphology: studying nouns in the aspect of their textual functioning will allow students to pass from the language system to the text and next to their own coherent speech.

Cuvinte-cheie
substantiv, limba și literatura rusă, text, discurs artistic, funcție de formare a textului,

noun, Russian language and literature, text, artistic speech, text-forming function