Valorificarea culturii și tradițiilor populare în cadrul disciplinelor școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
193 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 21:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035.6:008 (1)
Educație (14334)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
MOCAN-VOZIAN, Ludmila. Valorificarea culturii și tradițiilor populare în cadrul disciplinelor școlare . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 257-260. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p257-260
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Valorificarea culturii și tradițiilor populare în cadrul disciplinelor școlare

Valorization of culture and popular traditions within the school disciplines

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p257-260
CZU: 37.035.6:008

Pag. 257-260

Mocan-Vozian Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

The culture of contemporary society is interethnic. It is impossible to live in today‘s society without knowing the culture of your own people and other ethnicities, and at the same time being a successful person. The basis for studying the culture of the people is the interconnection and interaction with other cultures. The education of the younger generations is inconceivable without taking into account the origins of national culture and popular traditions. The achievements of pedagogical thinking at national and global level in this aspect are very important, as the issue of the influence of popular traditions and customs on the formation of personality is directly related to the development of society.

Cuvinte-cheie
culture, traditions, customs, values, technological education