Articolul precedent |
Articolul urmator |
171 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-20 10:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.091:811.111’37 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Limba engleză (673) |
SM ISO690:2012 HERŢA, Lilia. Studiul experimental privind motivația studenților pedagogi pentru utilizarea limbajului paremiologic englez . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 188-192. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p188-192 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.3, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p188-192 | ||||||
CZU: 378.091:811.111’37 | ||||||
Pag. 188-192 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article focuses on the need to study proverbs in the context of studying English and how the concise structure and semantic load of proverb content can contribute to the development of communication skills in students in a foreign language. The author presents an experimental study that allowed a comprehensive analysis of respondents' attitudes towards learning and teaching English proverbs, their opinions about knowing the proverbs and their perceptions about the textbooks used when the proverbs were studied. |
||||||
Cuvinte-cheie paremies, communicative competence, survey, experiment |
||||||
|