Studiul experimental privind motivația studenților pedagogi pentru utilizarea limbajului paremiologic englez
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
171 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-20 10:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091:811.111’37 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Limba engleză (673)
SM ISO690:2012
HERŢA, Lilia. Studiul experimental privind motivația studenților pedagogi pentru utilizarea limbajului paremiologic englez . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 188-192. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p188-192
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Studiul experimental privind motivația studenților pedagogi pentru utilizarea limbajului paremiologic englez

Experimental study on the pre-service teachers' motivation for the use of english paremiological language

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p188-192
CZU: 378.091:811.111’37

Pag. 188-192

Herţa Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

This article focuses on the need to study proverbs in the context of studying English and how the concise structure and semantic load of proverb content can contribute to the development of communication skills in students in a foreign language. The author presents an experimental study that allowed a comprehensive analysis of respondents' attitudes towards learning and teaching English proverbs, their opinions about knowing the proverbs and their perceptions about the textbooks used when the proverbs were studied.

Cuvinte-cheie
paremies, communicative competence, survey, experiment