Articolul precedent |
Articolul urmator |
169 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-08 11:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091.214:57(075) (1) |
Organizarea instruirii (533) |
Științe biologice în general (3591) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Procedee de operaţionalizare a termenilor în manual . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 33-37. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p33-3 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.3, 2022 |
|||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p33-3 | |||||||
CZU: 37.091.214:57(075) | |||||||
Pag. 33-37 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The article examines the methods applied for the operationalization of terminology in school Sciences and Biology textbooks. We list the strategies used to approach terminology in both scientific/didactic well-illustrated portions of the text and the adjacent methodologic apparatus (questions, tasks, lab work, projects etc.) and then correlate such strategies with the cognitive processes they imply. We examine the variety of terminologyapproaching methods, which are always presented through verbal code in any curricular area and any textbook, and correlate them with the relevant learning opportunities and learning outcomes, which are frequently translated into iconic or practical code. |
|||||||
Cuvinte-cheie curriculum, terminology, didactic communication, verbal code, iconic code, practical code |
|||||||
|