Articolul precedent |
Articolul urmator |
205 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 11:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.036 (23) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 PETRESCU, Elena, COJOCARI, Lidia. Dezvoltarea creativității copiilor prin utilizarea metodelor activ-participative în educația pentru sănătate . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 137-144. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p137-144 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p137-144 | ||||||
CZU: 373.2.036 | ||||||
Pag. 137-144 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article addresses the topic of developing creativity to children 5-6 years through active-participative methods from the perspective of health education. As a result of the study, a slight improvement in performance was estimated (the increase of average level by 11.78% and less of the high level by 5.9%). The development of creativity is in fact a complex process, that includes phenomena of activation, stimulation and support, training; it is a complex process that takes place over time. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, children, active-participative methods, health education |
||||||
|