Articolul precedent |
Articolul urmator |
146 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-12 00:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091 (37) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Valentina. Valorificarea tehnologiilor didactice în formarea competenței de elaborare a textului la elevii nivelului primar de învățământ . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 14-17. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p14-17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p14-17 | ||||||
CZU: 373.3.091 | ||||||
Pag. 14-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article we addressed the issue of capitalizing of didactic technologies in the formation of text elaboration competence at primary school students.The results of the investigation confirm that all teachers use information technologies (digital writing tools, e-mail, to share ideas and request suggestions from students, and digital assessment technologies) to form text-writing skills. Most teachers argue that the exercise method is one of the most effective methods to train students in primary school writing skills.In conclusion, we mention that the implementation of didactic technologies contributes to the efficiency of the formation of the competence of the text elaboration at the students of the primary level of education. |
||||||
Cuvinte-cheie teaching technologies, competences, teaching methods |
||||||
|