Textul literar – mijloc de formare a competenței textuale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
282 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-19 11:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
801.82:37.042.2 (1)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (259)
SM ISO690:2012
MIDRIGAN, Tatiana. Textul literar – mijloc de formare a competenței textuale. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 159-164. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.159-164
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Textul literar – mijloc de formare a competenței textuale

The literary text – a means of textual competence training

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.159-164
CZU: 801.82:37.042.2

Pag. 159-164

Midrigan Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Actualmente, în societatea modernă, tehnologiile informaționale și de comunicare sunt tot mai des utilizate, dar textul rămâne a fi principala sursa de documentare, de exemple/ contraexemple, contribuind la dezvoltarea capacităţilor, intereselor şi atitudinilor individuale. El reprezintă una dintre modalitățile de formare a competenței textuale, care include cunoștințe despre text, aptitudini și atitudini formate în baza textului. Toate acestea se realizează prin diverse activități, ce presupun comprehensiune, receptare, interpretare și formare de valori fundamentale, valori specifice creaţiei artistice, valorilor contextuale prin explicarea cuvintelor necunoscute prin diverse modalități; prezentarea unor resurse video; lecturarea textului, respectând calitățile citirii; delimitarea fragmentelor logice și formularea ideilor principale/ tablourilor componente; formularea unor idei/ mesaje ale textului referitor la realitate. Cel mai incitant moment al textului vizează o serie de întrebări, care evidențiază aspectele conținutale și formale ale textului.

Currently, in modern society, information and communication technologies are increasingly used, but the text remains the main source of documentation, examples/counterexamples, contributing to the development of individual capacities, interests and attitudes. It represents one of the ways of forming textual competence, which includes knowledge about the text, skills and attitudes formed on the basis of the text. All this is achieved through various activities, which involve comprehension, reception, interpretation and formation of fundamental values, values specific to artistic creation, contextual values by explaining unknown words in various ways; presentation of video resources; reading the text, respecting the qualities of reading; the delimitation of logical fragments and the formulation of main ideas/component paintings; formulating some ideas/messages of the text regarding reality. The most exciting moment of the text concerns a series of questions, which highlight the content and formal aspects of the text.

Cuvinte-cheie
text literar, competență textuală, elemente ale competenței textuale, valori ale creației artistice, analiză textuală,

literary text, textual competence, elements of textual competence, values of artistic creation, textual analysis