Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
232 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 12:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376 (684) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Viorica. Incluziunea educațională la o nouă etapă de dezvoltare prin prisma adaptării psihosociale a elevilor cu dizabilități. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 13-16. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593 | ||||||
CZU: 376 | ||||||
Pag. 13-16 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
O condiție pentru incluziunea educațională și, în final, cea socială este adaptarea psihosocială a persoanei cu dizabilități. Însă nu toate persoanele cu dizabilități ating nivelul optim de adaptare psihosocială. În acest sens, factorii personali și reacția la dizabilitate determină reușita sau nereușita adaptării. Astfel, adaptarea psihosocială a elevilor și tinerilor cu dizabilități este influențată de interacțiunea dintre experiențele personale, sociale și de mediu și de impactul activităților în care este implicată persoana. Activitatea educațională și incluziunea în activitățile cotidiene alături de semeni, dincolo de dezvoltarea cognitivă și valorificarea potențialului fiecărei persoane în parte, contribuie la starea de bine psihoemoțională și la o autoapreciere adecvată, sporind calitatea vieții și speranța de viață a persoanei cu dizabilități. |
||||||
Cuvinte-cheie persoane cu dizabilități, incluziune educaţională, adaptare psihosocială, Calitatea vieţii, disabled persons, educational inclusion, psychosocial adaptation, quality of life |
||||||
|