Incluziunea educațională la o nouă etapă de dezvoltare prin prisma adaptării psihosociale a elevilor cu dizabilități
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
232 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 12:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (684)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
COJOCARU, Viorica. Incluziunea educațională la o nouă etapă de dezvoltare prin prisma adaptării psihosociale a elevilor cu dizabilități. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 13-16. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455

Incluziunea educațională la o nouă etapă de dezvoltare prin prisma adaptării psihosociale a elevilor cu dizabilități

Educational Inclusion at a New Stage of Development, Viewed through the Psychosocial Adaptation of Disabled Students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593
CZU: 376

Pag. 13-16

Cojocaru Viorica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

O condiție pentru incluziunea educațională și, în final, cea socială este adaptarea psihosocială a persoanei cu dizabilități. Însă nu toate persoanele cu dizabilități ating nivelul optim de adaptare psihosocială. În acest sens, factorii personali și reacția la dizabilitate determină reușita sau nereușita adaptării. Astfel, adaptarea psihosocială a elevilor și tinerilor cu dizabilități este influențată de interacțiunea dintre experiențele personale, sociale și de mediu și de impactul activităților în care este implicată persoana. Activitatea educațională și incluziunea în activitățile cotidiene alături de semeni, dincolo de dezvoltarea cognitivă și valorificarea potențialului fiecărei persoane în parte, contribuie la starea de bine psihoemoțională și la o autoapreciere adecvată, sporind calitatea vieții și speranța de viață a persoanei cu dizabilități.

A condition for educational and ultimately social inclusion is the psychosocial adaptation of the person with disabilities. However, not all people with disabilities reach the optimal level of psychosocial adjustment. In this sense, personal factors and the reaction to disability can be said to determine successful or unsuccessful adaptation. Thus, the psychosocial adaptation of students and young people with disabilities is influenced by the interaction between personal, social, and environmental experiences and the impact of the activities in which the person is involved. Beyond cognitive development and capitalization on the potential of each individual, educational activity and inclusion in daily activities alongside peers contribute to psycho-emotional wellbeing and adequate self-esteem, increasing the quality of life and life expectancy of the disabled person.

Cuvinte-cheie
persoane cu dizabilități, incluziune educaţională, adaptare psihosocială, Calitatea vieţii,

disabled persons, educational inclusion, psychosocial adaptation, quality of life