Bournout și autocontrol la angajații din domeniul educational
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
307 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 19:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.962.7:371.12 (1)
Psihologie (3398)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria, MAXIMCIUC, Victoria. Bournout și autocontrol la angajații din domeniul educational. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 312-319.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022

Bournout și autocontrol la angajații din domeniul educational

CZU: 159.962.7:371.12

Pag. 312-319

Pleşca Maria, Maximciuc Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2022


Rezumat

The study is focused on the particularities of the manifestation of emotional burnout and self-control in employees in the educational field. Teaching is one of the most stressful professions, therefore, the syndrome of emotional exhaustion is very common among its representatives. The need for psychological self-regulation of teaching staff is dictated by professional training tasks. Knowing the peculiarities of the teacher's psychological self-control and the factors that affect its effectiveness can help determine the possibility of optimizing their psychological well-being and preventing the formation of emotional burnout.

Cuvinte-cheie
emotional burnout, self-control, resistance to stress, teaching staff, profession