Articolul precedent |
Articolul urmator |
307 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 19:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.962.7:371.12 (1) |
Psihologie (3398) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 PLEŞCA, Maria, MAXIMCIUC, Victoria. Bournout și autocontrol la angajații din domeniul educational. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 312-319. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.962.7:371.12 | ||||||
Pag. 312-319 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The study is focused on the particularities of the manifestation of emotional burnout and self-control in employees in the educational field. Teaching is one of the most stressful professions, therefore, the syndrome of emotional exhaustion is very common among its representatives. The need for psychological self-regulation of teaching staff is dictated by professional training tasks. Knowing the peculiarities of the teacher's psychological self-control and the factors that affect its effectiveness can help determine the possibility of optimizing their psychological well-being and preventing the formation of emotional burnout. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional burnout, self-control, resistance to stress, teaching staff, profession |
||||||
|