Articolul precedent |
Articolul urmator |
316 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.12:159.942 (3) |
Educație (14334) |
Psihologie (3397) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta. Intervenții orientate spre empowerment în dezvoltarea emoțională a cadrelor didactice. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 164-168. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.12:159.942 | ||||||
Pag. 164-168 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The emotional development of teachers is achieved through emotional skills, emotional intelligence, emotional culture. Emotional competences as a structure of emotional intelligence favor self-knowledge, emotional self-control, relationship management and feedback. The emotional culture of teaching staff represents the integration of axiological, motivational, cognitive, volitional and integrative components. Empowerment as a positive orientation towards the evaluation and use of own and external resources; a positive internal self and a trust in others. Empowerment interventions will positively orient the emotional development of teaching staff. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional development, emotional skills, emotional culture, emotional intelligence, empowerment, interventional strategies for empowerment |
||||||
|