Intervenții orientate spre empowerment în dezvoltarea emoțională a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
316 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 17:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:159.942 (3)
Educație (14334)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta. Intervenții orientate spre empowerment în dezvoltarea emoțională a cadrelor didactice. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 164-168.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022

Intervenții orientate spre empowerment în dezvoltarea emoțională a cadrelor didactice

CZU: 371.12:159.942

Pag. 164-168

Vrabii Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2022


Rezumat

The emotional development of teachers is achieved through emotional skills, emotional intelligence, emotional culture. Emotional competences as a structure of emotional intelligence favor self-knowledge, emotional self-control, relationship management and feedback. The emotional culture of teaching staff represents the integration of axiological, motivational, cognitive, volitional and integrative components. Empowerment as a positive orientation towards the evaluation and use of own and external resources; a positive internal self and a trust in others. Empowerment interventions will positively orient the emotional development of teaching staff.

Cuvinte-cheie
emotional development, emotional skills, emotional culture, emotional intelligence, empowerment, interventional strategies for empowerment