Metode de stimulare a creativităţii la orlele de limba şi literatura română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
301 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 08:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:[811.135.1+821.135.1] (8)
Educație (14334)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
PESCARU, Nicoleta. Metode de stimulare a creativităţii la orlele de limba şi literatura română . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 356-359. ISSN 2587-3563.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.9, Partea 2, 2022
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022

Metode de stimulare a creativităţii la orlele de limba şi literatura română

Methods for stimulating creativity in romanian language and literature classes

CZU: 37.036:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 356-359

Pescaru Nicoleta
 
Liceul Tehnologic Administrativ si de Servicii „Victor Slavescu", mun. Ploiești
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2022


Rezumat

Studiul limbii și literaturii române are o contribuție esențială la formarea unei personalități autonome a elevilor, capabili de discernământ și gândire critică, să-și argumenteze propriile opțiuni, înzestrați cu sensibilitate estetică, având conștientizarea propriei identități culturale și manifestând interes pentru multitudinea formelor de expresie artistică. Setul de valori și atitudini se bazează pe educarea creativității, și de aceea putem spune că profesorul are responsabilitatea de a gândi și de a dezvolta temeinic metodele de stimulare-disciplinare a creativității utilizate la orele de limba și literatura română, deoarece acestea pot forma abilități necesare de-a lungul vieții, omul consacrându-și independența și modul în care își gestionează resursele creative. Astfel, pot fi folosite o serie de metode care stimulează creativitatea elevilor atât la orele de predare, cât și de recapitulare, precum brainstormingul, metoda Philips 66, explozia stelară, studiul de caz, metoda de translație din planul vizual în planul ficțional, dar şi alte metode pe care fiecare profesor le poate crea, precum metoda interdisciplinară( Recitatorul – Desenatorul – Profesorul- Poetul). În lucrarea de faţă, metoda aflată în centrul atenţiei a fost cea interdisciplinară- asumarea celor patru roluri, corelată cu brainstormingul şi cu cea a translaţiei din planul vizual în cel ficțional.

The study of Romanian language and literature has an essential contribution to the formation of an autonomous personality of students, capable of discernment and critical thinking, able to argue their own options, endowed with aesthetic sensitivity, having awareness of their own cultural identity and showing interest in variety of forms. of artistic expression. ”(cf. Curriculum for the 10th grade, Presentation note) The set of values and attitudes is based on the discipline of creativity, and therefore we can say that the teacher has the responsibility to think and to thoroughly develop the methods of stimulating-disciplining creativity used in Romanian language and literature classes, because they form skills needed throughout life, man consecrating his independence and the way he manages his creative resources. Thus, a number of methods can be used that stimulate students' creativity in both teaching and recapitulation classes, such as brainstorming, the Philips 66 method, the stellar explosion, the case study, the method of translating from the visual to the fictional plane. , but also other methods that each teacher can create, such as the interdisciplinary method (Reciter - Drawer - Teacher - Poet). In the present paper, the method in focus was the interdisciplinary one - assuming the four roles, correlated with brainstorming and with the translation from the visual to the fictional plane.

Cuvinte-cheie
cheie: creativitate, imaginaţie, cooperare, atractivitate, aptitudini,

creativity, imagination, Cooperation, attractiveness, skills