Articolul precedent |
Articolul urmator |
301 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 08:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:[811.135.1+821.135.1] (8) |
Educație (14334) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 PESCARU, Nicoleta. Metode de stimulare a creativităţii la orlele de limba şi literatura română . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 356-359. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 356-359 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul limbii și literaturii române are o contribuție esențială la formarea unei personalități autonome a elevilor, capabili de discernământ și gândire critică, să-și argumenteze propriile opțiuni, înzestrați cu sensibilitate estetică, având conștientizarea propriei identități culturale și manifestând interes pentru multitudinea formelor de expresie artistică. Setul de valori și atitudini se bazează pe educarea creativității, și de aceea putem spune că profesorul are responsabilitatea de a gândi și de a dezvolta temeinic metodele de stimulare-disciplinare a creativității utilizate la orele de limba și literatura română, deoarece acestea pot forma abilități necesare de-a lungul vieții, omul consacrându-și independența și modul în care își gestionează resursele creative. Astfel, pot fi folosite o serie de metode care stimulează creativitatea elevilor atât la orele de predare, cât și de recapitulare, precum brainstormingul, metoda Philips 66, explozia stelară, studiul de caz, metoda de translație din planul vizual în planul ficțional, dar şi alte metode pe care fiecare profesor le poate crea, precum metoda interdisciplinară( Recitatorul – Desenatorul – Profesorul- Poetul). În lucrarea de faţă, metoda aflată în centrul atenţiei a fost cea interdisciplinară- asumarea celor patru roluri, corelată cu brainstormingul şi cu cea a translaţiei din planul vizual în cel ficțional. |
||||||
Cuvinte-cheie cheie: creativitate, imaginaţie, cooperare, atractivitate, aptitudini, creativity, imagination, Cooperation, attractiveness, skills |
||||||
|