Fundamentarea specialităţii 142.01 PEDAGOGIE pentru domeniul de formare profesională Ştiinţe ale educaţiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1510 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 14:22
SM ISO690:2012
SADOVEI, Larisa, PAPUC, Ludmila, BOROZAN, Maia, ZBÎRNEA, Aurelia. Fundamentarea specialităţii 142.01 PEDAGOGIE pentru domeniul de formare profesională Ştiinţe ale educaţiei. In: Revistă de știinţe socioumane , 2011, nr. 3(19), pp. 28-48. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(19) / 2011 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Fundamentarea specialităţii 142.01 PEDAGOGIE pentru domeniul de formare profesională Ştiinţe ale educaţiei

Pag. 28-48

Sadovei Larisa, Papuc Ludmila, Borozan Maia, Zbîrnea Aurelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2013


Rezumat

This article treats the teacher’s traning conception for the Domain Science of Education professional training, the speciality 142.01 – Pedagogy. The professinal traning program is developed in accordance with the requirements of the Bologna Process, key features of the area of training cycle I (license), II (MA) and cycle III (PhD). The key features are adressed with the I –st cycle, the degree mentionated is given acorrding the sistem of qualifications, the study finalities and the general competences rating , the short name of specific competences are related to the Dublin descriptors level, the consulting process with the main persons and institutions and so on.