Articolul precedent |
Articolul urmator |
329 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 03:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.48 (120) |
Procese sociale. Dinamică socială (590) |
SM ISO690:2012 ŢĂRNĂ, Ecaterina. Reflecții asupra utilității cursului „conflictologie” din perspectiva asigurării drepturilor copilului. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 165-170. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.48 | ||||||
Pag. 165-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
As we will report in this article, teachers can prevent the escalation of conflicts into bullying behavior or an overall educational crisis. In particular, pedagogical students need to develop their conflict resolution skills and become aware that all conflicts can be resolved constructively from the perspective of ensuring the children's rights. Both teachers and students must not become "prisoners of conflict", and authoritarianism and coercion cannot have a place in the educational environment, leaving room only for mutual respect. Through this approach we plead for the introduction in the Curriculum, the field of initial professional training Educational Sciences of a course entitled „Conflictology". |
||||||
Cuvinte-cheie conflictology, educational environment, destructive conflicts, bullying, educational crisis, conflict resolution, children's rights, conflictologie, mediul educaţional, conflicte distructive, bullying, criză educațională, rezolvarea conflictelor, drepturile copiilor |
||||||
|