Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 03:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.48 (120) |
Procese sociale. Dinamică socială (590) |
![]() ŢĂRNĂ, Ecaterina. Reflecții asupra utilității cursului „conflictologie” din perspectiva asigurării drepturilor copilului. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 165-170. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.48 | ||||||
Pag. 165-170 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
As we will report in this article, teachers can prevent the escalation of conflicts into bullying behavior or an overall educational crisis. In particular, pedagogical students need to develop their conflict resolution skills and become aware that all conflicts can be resolved constructively from the perspective of ensuring the children's rights. Both teachers and students must not become "prisoners of conflict", and authoritarianism and coercion cannot have a place in the educational environment, leaving room only for mutual respect. Through this approach we plead for the introduction in the Curriculum, the field of initial professional training Educational Sciences of a course entitled „Conflictology". |
||||||
Cuvinte-cheie conflictology, educational environment, destructive conflicts, bullying, educational crisis, conflict resolution, children's rights, conflictologie, mediul educaţional, conflicte distructive, bullying, criză educațională, rezolvarea conflictelor, drepturile copiilor |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-165928</cfResPublId> <cfResPublDate>2022</cfResPublDate> <cfStartPage>165</cfStartPage> <cfISBN>978-9975-46-617-2</cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/165928</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Reflecții asupra utilității cursului „conflictologie” din perspectiva asigurării drepturilor copilului</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>conflictology; educational environment; destructive conflicts; bullying; educational crisis; conflict resolution; children's rights; conflictologie; mediul educaţional; conflicte distructive; bullying; criză educațională; rezolvarea conflictelor; drepturile copiilor</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>As we will report in this article, teachers can prevent the escalation of conflicts into bullying behavior or an overall educational crisis. In particular, pedagogical students need to develop their conflict resolution skills and become aware that all conflicts can be resolved constructively from the perspective of ensuring the children's rights. Both teachers and students must not become "prisoners of conflict", and authoritarianism and coercion cannot have a place in the educational environment, leaving room only for mutual respect. Through this approach we plead for the introduction in the Curriculum, the field of initial professional training Educational Sciences of a course entitled „Conflictology".</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>După cum vom relata în acest articol, cadrele didactice pot preveni transformarea conflictului într-un comportament de tip bullying sau într-o criză educațională. În viziunea noastră, studenții pedagogi trebuie să-și dezvolte abilitățile de rezolvare a conflictelor și să devină conștienți că toate conflictele pot fi rezolvate constructiv din perspectiva asigurării drepturilor copilului. Atât cadrele didactice, cât și elevii nu trebuie să devină „prizonierii conflictului”, iar autoritarismul și coerciția nu-și pot avea locul în mediul educațional, lăsând locul respectului reciproc. Prin acest demers pledăm pentru introducerea în Planul de Studii, domeniul de formare profesională inițială Științe ale Educației a unui curs cu titlul „Conflictologie”.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-36206</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-36206</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-36206-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2022T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Ţărnă</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ecaterina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>