Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 16:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.2 (32) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (658) |
![]() TIMOFEI, Pașa, CALANCEA, Angela. Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 147-152. ISBN 978-9975-46-617-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022 | ||||||
Conferința "Educația privind drepturile copilului:" 1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.2 | ||||||
Pag. 147-152 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Adolescence is a time of great emotional as well as psychological changes, emerging sexuality and important life choices regarding employment and education. During this transition period, adolescents and especially those with disabilities may be vulnerable in society. International development programs tend to focus on young students or adults, without paying particular attention to the needs and interests of adolescents. This can negatively affect opportunities for teenagers to develop their skills as well as to participate in community life. Key factors influencing personal development and socialization often include the attitude and behavior of parents, family members and colleagues, and traditional social or community values. |
||||||
Cuvinte-cheie SEN, special education, , Strategies, deficiency, disability, CES, învățământ special, strategii, deficienţă, dizabilitate |
||||||
|