Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
354 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 16:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2 (32)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (656)
SM ISO690:2012
TIMOFEI, Pașa, CALANCEA, Angela. Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES. In: Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar, Ed. 1, 26 noiembrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 147-152. ISBN 978-9975-46-617-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația privind drepturile copilului: experiențe și perspective în învățământul preșcolar și primar 2022
Conferința "Educația privind drepturile copilului:"
1, Chişinău, Moldova, 26 noiembrie 2021

Specific methods and techniques of intervention in adolescents with SEN

Metode și tehnici specifice de intervenție la adolescenții cu CES

CZU: 376.2

Pag. 147-152

Timofei Pașa1, Calancea Angela2
 
1 Școala Gimnazială Specială nr. 14, Tulcea,
2 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 octombrie 2022


Rezumat

Adolescence is a time of great emotional as well as psychological changes, emerging sexuality and important life choices regarding employment and education. During this transition period, adolescents and especially those with disabilities may be vulnerable in society. International development programs tend to focus on young students or adults, without paying particular attention to the needs and interests of adolescents. This can negatively affect opportunities for teenagers to develop their skills as well as to participate in community life. Key factors influencing personal development and socialization often include the attitude and behavior of parents, family members and colleagues, and traditional social or community values.

Adolescența este o perioadă cu foarte mari schimbări emoționale precum și psihologice, de sexualitate emergentă și de alegeri importante de viață cu privire la ocuparea forței de muncă și educație. În această perioadă de tranziție, adolescenții și mai ales cei cu dizabilități pot fi vulnerabili în societate. Programele de dezvoltare internațională tind să se focuseze asupra elevilor mici sau adulților, fără o atenție deosebită la nevoile și interesele adolescenților. Acest aspect poate afecta negativ oportunitățile pentru adolescenți de a-și dezvolta abilitățile precum și de a participa la viața comunității. Factorii cheie care influențează dezvoltarea personală și socializarea includ adesea atitudinea și comportamentul părinților, membrilor familiei și colegilor și valorile tradiționale sociale sau comunitare.

Cuvinte-cheie
SEN, special education, , Strategies, deficiency, disability,

CES, învățământ special, strategii, deficienţă, dizabilitate