Autopercepţia şi viziunea celorlalţi asupra elevului cu CES în procesul incluziunii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
390 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 00:57
SM ISO690:2012
TOMA, Mihaela. Autopercepţia şi viziunea celorlalţi asupra elevului cu CES în procesul incluziunii. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 92-101. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

Autopercepţia şi viziunea celorlalţi asupra elevului cu CES în procesul incluziunii


Pag. 92-101

Toma Mihaela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

In inclusion process student with special education needs in general education institutions role very important occupies it self-perception about your-self,reported at self imagine and self pixy,him inner feelings,what contributes at the growth or decrese motivation for learning,overcome barieres wich confront in him educational step.In social plan,how is seen by the others in the comunity,but and inside the class group,friends,entrourage, facilitates interrelationship,open comunication,if them manifest acceptance attitudes tolerance,empathy,suport,in directly corelation and interdependence with vision them about disabilities childrens,will determine remove inferiority sentiment to the others society membres.The route efficient social-educational,conducted and initiated together with parents, through development and maintenance solid partnerships between school-student-parents, conduct at bio-social-cultural future insertion and profesional favorite for person with disabilities,wich tend to normalization through acces and participation at education,through ensuring an educational favorable climatea,adapted conditions,the establishment objection together with student,depending on individual characteristics of it,but and considering type and degree of decifiency,as weel as interests,aspirations wich they manifest.

În procesul incluziunii elevului cu cerinţe educaţionale speciale în instituţiile din învăţământul de masă un rol foarte important îl ocupă autopercepţia despre propria persoană, raportat la imaginea de sine şi stima de sine,trăirile sale interioare,ce contribuie la creşterea sau diminuarea motivaţiei pentru învăţare,depăşirea unor bariere cu care se confruntă în demersul său educaţional.În plan social,cum este văzut de către ceilalţi în cadrul comunităţii, dar şi în interiorul grupului clasei,de prieteni,anturajul,facilitează interrelaţionarea, comunicarea deschisă,dacă aceştia manifestă atitudini de acceptare, toleranţă,empatie,sprijin în corelaţie directă şi interdependentă cu viziunea acestora asupra copiilor aflaţi în dificultate, atunci va determina înlăturarea sentimentului de inferioritate faţă de ceilalţi membri ai societăţii.Un traseu socio-educaţional eficient,derulat şi iniţiat împreună cu părinţii,prin dezvoltarea şi menţinerea unui parteneriat solid între şcoală-elev-părinţi, conduc la o viitoare inserţie bio-socio-culturală şi profesională favorabilă pentru persoana cu dizabilităţi,care tind spre normalizare prin accesul şi participarea la educaţie,prin asigurarea unui climat educaţional prielnic,a unor condiţii adaptate,stabilirea obiectivelor împreună cu elevul,în funcţie de caracteristicile individuale ale acestuia,dar şi ţinând cont de tipul şi de gradul deficienţei,precum şi de interesele,aspiraţiile pe care le manifestă aceştia.

Cuvinte-cheie
special educational needs, self-esteem, inclusion, education,

cerinţe educaţionale speciale, stimă de sine, incluziune, educaţie