Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
301 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-05 18:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:159.955+378.124/.7 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076) |
Psihologie (3515) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669) |
SM ISO690:2012 REPEȘCO, Gabriela. Învățarea transformativă - resursă valorică pentru exersarea gândirii independente a formabililor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 98-106. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.98-106 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.98-106 | ||||||
CZU: 37.016:159.955+378.124/.7 | ||||||
Pag. 98-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul dat abordă învățarea transformativă ca resursă valorică pentru exersarea tipului de gândire independentă a formabililor din mediul academic. În acest context, sunt prezentate o serie de argumente care denotă valoarea și impactul învățării transformative asupra dezvoltării gândirii independente. Este determinată și ilustrată baza epistemologică a conceptului de gândire independentă, cu indicarea succintă a aportului diferitor cercetători privind fenomenul studiat. Este scoasă în evidență semnificația operațiilor cognitive de bază și, implicit, a metacogniției în manifestarea gândirii independente și obținerii progresului în procesul de parcurgere a fazelor învățării transformative. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţare, învățare transformativă, gândire independentă, operații cognitive, metacogniţie, formabili, learning, transformative learning, independent thinking, cognitive operations, metacognition, formable |
||||||
|