Învățarea transformativă - resursă valorică pentru exersarea gândirii independente a formabililor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
301 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-05 18:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:159.955+378.124/.7 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076)
Psihologie (3515)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669)
SM ISO690:2012
REPEȘCO, Gabriela. Învățarea transformativă - resursă valorică pentru exersarea gândirii independente a formabililor. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 98-106. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.98-106
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Învățarea transformativă - resursă valorică pentru exersarea gândirii independente a formabililor

Transformative learning - a valuable resource for practice independent thinking of formables

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.98-106
CZU: 37.016:159.955+378.124/.7

Pag. 98-106

Repeșco Gabriela
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

Articolul dat abordă învățarea transformativă ca resursă valorică pentru exersarea tipului de gândire independentă a formabililor din mediul academic. În acest context, sunt prezentate o serie de argumente care denotă valoarea și impactul învățării transformative asupra dezvoltării gândirii independente. Este determinată și ilustrată baza epistemologică a conceptului de gândire independentă, cu indicarea succintă a aportului diferitor cercetători privind fenomenul studiat. Este scoasă în evidență semnificația operațiilor cognitive de bază și, implicit, a metacogniției în manifestarea gândirii independente și obținerii progresului în procesul de parcurgere a fazelor învățării transformative.

This article addresses transformative learning as a valuable resource for practicing the type of independent thinking of trainees in academia. In this context, a series of arguments are presented that denote the value and impact of transformative learning on the development of independent thinking. The epistemological basis of the concept of independent thinking is determined and illustrated, with a brief indication of the contribution of different researchers regarding the studied phenomenon. The significance of basic cognitive operations and, implicitly, of metacognition in the manifestation of independent thinking and obtaining progress in the process of going through the phases of transformative learning is highlighted.

Cuvinte-cheie
învăţare, învățare transformativă, gândire independentă, operații cognitive, metacogniţie, formabili,

learning, transformative learning, independent thinking, cognitive operations, metacognition, formable