Social inclusion of children with autistic spectrum disorder
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
428 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 22:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.42 (164)
Procese sociale. Dinamică socială (581)
SM ISO690:2012
HARAZ, Svetlana, SOLODUH (POPA), Elena. Incluziunea socială a copiilor cu tulburări din spectrul autist. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 134-145. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Social inclusion of children with autistic spectrum disorder

Incluziunea socială a copiilor cu tulburări din spectrul autist

CZU: 316.42

Pag. 134-145

Haraz Svetlana, Soloduh (Popa) Elena
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

Autism is a complex disability that will accompany the person throughout life and usually occurs in early childhood, having an impact on a person's social skills, communication, relationships and self-regulation. Autism is defined by a certain set of behaviors and is a "spectrum state" that affects people differently and to varying degrees. Although there is currently no single cause of autism, early diagnosis helps a person receive the support and services they need, which can lead to a quality life, full of opportunities. It is necessary to be aware that early quality intervention offers the chance to remedy the problem considerably and allows the individual an integral life, respecting the intrinsic dignity. The topicality of this topic lies in the fact that in the Republic of Moldova children with autism spectrum disorders do not receive the necessary assistance, which would ensure their integration into the community and an independent life. The object of the research: The process of social inclusion of children with autism spectrum disorders. The aim of the research: The study of the process of inclusion of children with autism spectrum disorders with the identification of good practices.

Autismul este o dizabilitate complexă, care va însoți persoana pe tot parcursul vieții și apare, de obicei, în copilăria timpurie, având un impact asupra abilităților sociale, comunicării, relațiilor și autoreglării unei persoane. Autismul este definit de un anumit set de comportamente și este o „stare de spectru” care afectează oamenii în mod diferit și în grade diferite. Deși în prezent nu există o cauză unică de apariție a autismului, diagnosticul precoce ajută o persoană să primească sprijinul și serviciile de care are nevoie, ceea ce poate duce la o viață de calitate, plină de oportunități. Este necesar să conștientizăm că intervenția timpurie de calitate oferă șansa spre remedierea considerabilă a problemei și permite individului o viață integră, respectându-se demnitatea intrinsecă. Actualitatea acestei teme rezidă din faptul că în Republica Moldova copii cu tulburări din spectrul autist nu beneficiază de asistență necesară, care le-ar asigură integrarea în comunitate și o viață independentă.

Cuvinte-cheie
child, autism, autism spectrum disorders, inclusion, social inclusion, good practice, etc,

copil, autism, tulburări din spectrul autist, incluziune, incluziune socială, practică bună etc