Articolul precedent |
Articolul urmator |
263 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-07 17:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
008 (1951) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
SM ISO690:2012 ARDELEAN, Elena. Promovarea patrimoniului cultural în perioada pandemiei – provocări și soluții. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 14, 30-31 mai 2022, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2022, Ediția 14, p. 67. ISBN 978-9975-84-158-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 14, 2022 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 14, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 008 | ||||||
Pag. 67-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pandemia de Covid-19 a luat prin surprindere întreaga comunitate mondială. Măsurile luate pentru a proteja sănătatea și siguranța cetățenilor au afectat întreaga societate, destabilizând economia, precum și funcționarea tuturor instituțiilor publice sau din domeniul privat. În acest context, instituțiile culturale au fost nevoite să suspende toate activitățile cu publicul și au fost puse în situația de a regândi modul de abordare a actului cultural, așa încât să-și poată îndeplini menirea și să păstreze contactul cu publicul. Prioritară a fost identificarea de noi canale de promovare și de distribuție a actului cultural. Cele mai frecvente instrumente folosite de muzee au fost tururile virtuale ale expozițiilor permanente, organizarea de expoziții virtuale cu obiecte de patrimoniu digitalizate, iar în unele cazuri au fost prezentate arhive fotografice sau video ale monumentelor istorice. De asemenea, laboratoarele de restaurare din cadrul muzeelor au prezentat, online, aspecte din activitatea desfășurată pentru conservarea și restaurarea bunurilor de patrimoniu cultural. Bibliotecile au oferit acces liber și de la distanță la colecțiile digitalizate, iar o parte dintre instituțiile muzeale au elaborat activități culturale educaționale în special pentru copii și provocări adresate publicului general pentru a interacționa și colabora cu personalul muzeelor. Sesiunile de comunicări științifice din domeniul promovării și conservării patrimoniului cultural s-au desfășurat on line, permițând specialiștilor să își comunice rezultatele cercetărilor, iar unele dintre aceste comunicări au fost accesibile publicului larg, prin transmisiuni live și înregistrări difuzate pe diferite canale media. În același timp s-au stabilit, de către specialiști și anumite măsuri în vederea protejării, în condiții de pandemie, a monumentelor istorice din domeniul privat și a bunurilor de patrimoniu mobil, deoarece s-a constatat că uneori, administratorii acestora aplicau în mod incorect măsuri de „igienizare”, care afectau atât monumentele cât și picturile murale sau obiectele din acele spații. Perioada de pandemie a fost o perioadă plină de provocări, însă a forțat instituțiile culturale să dezvolte noi formate pentru interacțiunea publicului cu patrimoniul cultural, formate care sunt agreate și de tinerele generații, pentru care formatul clasic era mai puțin atractiv. |
||||||
|