Educația pentru dezvoltare durabilă în învățământul universitar geografic. Studiu de caz: rezervația naturală Gipsurile de la Leghia
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
269 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 18:35
SM ISO690:2012
DULAMĂ, Maria-Eliza, BUȘ, Roxana Maria. Educația pentru dezvoltare durabilă în învățământul universitar geografic. Studiu de caz: rezervația naturală Gipsurile de la Leghia. In: Mediul şi dezvoltarea durabilă,: conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 6-8 octombrie 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2016, Ediţia 3, pp. 340-346. ISBN 978-9975-76-170-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Mediul şi dezvoltarea durabilă,
Ediţia 3, 2016
Conferința "Mediul şi dezvoltarea durabilă, "
Chişinău, Moldova, 6-8 octombrie 2016

Educația pentru dezvoltare durabilă în învățământul universitar geografic. Studiu de caz: rezervația naturală Gipsurile de la Leghia


Pag. 340-346

Dulamă Maria-Eliza, Buș Roxana Maria
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 25 iunie 2022


Rezumat

Education for Sustainable Development in Geography University Education. Case Study: The Gypsum of Leghia Natural Reserve. The aim of this research is to analyse how education for sustainable development is realised in geography university education. To achieve this aim, we analysed a part of a dissertation paper (“Management of Resources in Aghireșu Commune. Exploitation Impact and Development Perspectives”) of a M.Sc. student at the Integrated Management of Development Resources educational programme, of the Faculty of Geography in Babeş-Bolyai University, Cluj-Napoca, Romania. We analysed the presentation of the Gypsum of Leghia Natural Reserve, its dysfunctions, and development opportunities. In order to assess the text of the thesis, we used the method of discourse analysis, and, for assessing the photographs and maps, we used visual methodologies.

Cuvinte-cheie
sustainable development, geography university education, natural reserve, dissertation, assessment