Articolul precedent |
Articolul urmator |
357 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-01 08:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
930.1:323.281(478)˝1951˝ (1) |
Istoria ca știință (55) |
Relația dintre popor și stat. Activități politice interne (167) |
SM ISO690:2012 CHIHAI, Nelea. Istoriografia celui de-al treilea val de deportare din RSS Moldovenească (1 aprilie 1951). In: Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie: In memoriam Ion Niculiţă, 27 mai 2022, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția VIII, p. 60. ISBN 978-9975-159-41-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie Ediția VIII, 2022 |
||||||
Sesiunea "Sesiunea ştiinţifică a departamentului Istoria românilor, universală şi arheologie" Chișinău, Moldova, 27 mai 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 930.1:323.281(478)˝1951˝ | ||||||
Pag. 60-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deportările staliniste au distrus viaţa a zeci de mii de basarabeni. Cel de-al treilea val de deportare, cifrat sub denumirea „Nord”, va fi un calvar prin ansamblul de atrocităţi, comise de către autorităţile sovietice, îndreptate spre lichidarea comunităţii religioase a Martorilor lui Iehova și a familiilor acestora. Acest val de deportare din RSSM nu este studiat în România, fiind abordat doar tangenţial în câteva lucrări din Ucraina și Federaţia Rusă. În Republica Moldova, de investigarea crimelor comise de autorităţile sovietice împotriva Martorilor lui Iehova din RSSM se ocupă dr. Nicolae Fuștei, acad. Valeriu Pasat, dr. Viorica Olaru-Cemîrtan ș.a., fiind scoase în evidenţă: motivele doctrinare ale deportării comunităţii religioase „Martorii lui Iehova”, pregătirea operaţiunii ,,Nord” și deportarea Martorilor lui Iehova în Gulag, situaţia comunităţii după operaţiunea ,,Nord”. Deși în literatura de specialitate este elucidată tema deportării „Martorilor lui Iehova”, rămâne necunoscută soarta comunităţii în Gulag. De asemenea, este puţin studiat procesul de revenire la baștină, reintegrarea în comunitate, precum și procesul de reabilitare. |
||||||
|