Abordări interdisciplinare și transdisciplinare în cadrul lecțiilor de limba și literatura română în clasele primare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
577 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 13:14
SM ISO690:2012
MÎȚU, Daniela. Abordări interdisciplinare și transdisciplinare în cadrul lecțiilor de limba și literatura română în clasele primare. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 376-389. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Abordări interdisciplinare și transdisciplinare în cadrul lecțiilor de limba și literatura română în clasele primare


Pag. 376-389

Mîțu Daniela
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

This article has the main purpose of investigating interdisciplinary and transdisciplinary approaches in Romanian language and literature lessons in primary classes. As a result of the research we found that almost all primary school teachers, who were surveyed, are largely familiar with the interdisciplinary and transdisciplinary approach in teaching and consider that classroom work becomes more attractive to students and mobilizes them, they from followed by obtaining better results in the teaching-learning-assessment process, in the Romanian language and literature discipline. The interdisciplinary and transdisciplinary approach must be considered essential in the student's success in school and in life, because it provides him access to general and specialized knowledge, thus creating "a mental model based on transfer and integrative character, which determines success in personal and social life. of the educable. ”[6, p. 7]

Prezentul articol are scopul principal de a investiga abordările interdisciplinare și transdisciplinare în cadrul lecțiilor de limba și literatura română, în clasele primare. Ca rezultat al cercetării, am constatat că aproape toate cadrele didactice din învățământul primar care au fost chestionate sunt familiarizate în mare măsură cu abordarea interdisciplinară și transdisciplinară în activitatea didactică și consideră că activitatea la clasă devine mai atractivă pentru elevi și îi mobilizează, aceștia din urmă obținând rezultate mai bune în cadrul procesului de predare-învățare-evaluare, la disciplina limba și literatura română. Abordarea interdisciplinară și transdisciplinară trebuie considerată esențială în reuşita elevului în şcoală și în viață, deoarece îi asigură acestuia accesul la cunoaşterea generală şi specializată, creându-se astfel “un model mental bazat pe transfer şi caracter integrativ, care determină succesul în viaţa personală şi socială a educabilului.” [6, p. 7]

Cuvinte-cheie
interdisciplinarity, transdisciplinarity, transdisciplinary products, interdisciplinary activities,

interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, produse transdisciplinare, activități interdisciplinare