Rolul literaturii pentru copii în formarea imaginii de sine a elevilor din ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
612 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-02 16:40
SM ISO690:2012
IRINA, Elena-Roxana. Rolul literaturii pentru copii în formarea imaginii de sine a elevilor din ciclul primar. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 317-324. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Rolul literaturii pentru copii în formarea imaginii de sine a elevilor din ciclul primar


Pag. 317-324

Irina Elena-Roxana
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

The formation and development of self-image begins in the first years of life, continuing whole life and being closely related to the knowledge of one's own personality and values. In the life of the primary school students, affective states are formed, related to specific activities such as emotions and intellectual and aesthetic feelings, the artistic and social ones involved in social identity. Therefore, it is important that students are given the opportunity to read literary content designed to form their self-image.

Formarea și dezvoltarea imaginii de sine începe din primii ani de viață, continuând toată viața și fiind în strânsă legătură cu cunoașterea propriei persoane și valori. În viața școlarității mici, se formează stări afective legate de activitățile specifice precum emoțiile și sentimentele intelectuale și estetice, cele artistice și sociale, implicate în identitatea socială. Limba română are o contribuție remarcabilă la cultivarea unor alese calități moral-cetățenești în rândul școlarilor prin întregul său conținut, în special prin conținutul textelor de lectură. Prin urmare, este important ca elevilor să li se ofere posibilitatea parcurgerii unor conținuturi literare menite să formeze imaginea de sine.

Cuvinte-cheie
self-image, students, school, reading, literary text, contents,

imagine de sine, elevi, şcoală, lectură, text literar, conţinuturi