Premise în formarea elementelor culturii comunicării la vârsta preșcolară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
351 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-19 22:32
SM ISO690:2012
HURDUC, Gina. Premise în formarea elementelor culturii comunicării la vârsta preșcolară. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 1, pp. 246-257. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.19, Partea 1, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Premise în formarea elementelor culturii comunicării la vârsta preșcolară


Pag. 246-257

Hurduc Gina
 
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Communication skills are considered a global ability that includes children's communication skills that begin to form from birth and gradually develop throughout life. The development of language and communication absorbs knowledge from various neighboring fields, information that, reorganized from a methodical point of view, is interconditioned, ensuring the establishment of optimal learning conditions for the development of children's language in an interdisciplinary context. The training of communication skills occupies a priority place in the institution of early education, language being considered a permanent activity for the development of thinking, intellectual processes, in general, the child's personality. The stage of early education represents the optimal age period in language formation and in the conditions of correct organization of educational work, children practically acquire the basic grammatical rules of the mother tongue, their durability, and their correctness depending on the evolution of their personality.

Competenţa de comunicare este considerată o capacitate globală, ce cuprinde capacităţi comunicative ale copiilor care încep să se formeze de la naștere și se dezvoltă gradual, de-a lungul vieţii. Dezvoltarea limbajului şi comunicării absoarbe cunoştinţe din diverse domenii limitrofe, informaţii care, reorganizate sub aspect metodic, se intercondiţionează, asigurând stabilirea circumstanțelor optime de însuşire pentru dezvoltarea limbajului copiilor în context interdisciplinar. Formarea competențelor de comunicare ocupă un loc prioritar în instituția de educație timpurie, limbajul fiind considerat o activitate permanentă de dezvoltare a gândirii, proceselor intelectuale, în general, a personalităţii copilului. Etapa educației timpurii reprezintă perioada de vârstă optimă în formarea limbajului și, în condiţiile organizării corecte a muncii educative, copiii însuşesc practic regulile gramaticale de bază ale limbii materne, de trăinicia și corectitudinea lor depinzând evoluţia personalităţii acestora.

Cuvinte-cheie
communication, language, speech, language development, communication development, early education,

comunicare, limbaj, vorbire, dezvoltarea limbajului, dezvoltarea comunicării, educaţie timpurie